Attā Jetpack…

Sākot no šodienas, pamazām visām MediaBox.lv esošājām WordPress mājas lapām slēgsim Jetpack WordPress.com Stats un visu Jetpack spraudni. Neslēpšu, ka šis lēmums nenāca viegli, bet tajā pašā laikā bija pēdējais laiks, lai pārslēgtos uz pašu veidotajiem risinājumiem, kuri jau vairāk kā gadu bija izstrādē un testēšanā.

Īsumā: vajag vairāk datus un informāciju un esmu izaudzis no šī spraudņa. Un ja reiz pašam ir līdzīgi vai pat advancētāki risinājumi, ir muļķīgi lietot vairākus rīkus, kuri dublē funkcijas un sniedz mazāku ieguvumu.

WordPress Jetpack Stats

Kas ir Jetpack spraudnis?

Pirms daudziem gadiem, mājaslapu pamatvajadzībām vajadzēja izmantot neskitāmus papildinājumus (spraudņus), kas palīdzētu un atvieglotu darbu ar mājas lapu – statistika, galerijas, pret spama sistēma, … Gadījās, ka šie vienkāršie risinājumi savā starpā konfliktēja un noveda pie mājas lapām, kas nedarbojas. Vienā brīdī WordPress autori (Automattic vēlāk) apvienoja šos papildinājumus vienā risinājumā – Jetpack. Sākotnēji statistikas modulis bija atsevišķi lietojams, bet vēlāk arī tas tika iekļauts kopējā risinājumā. Daļēji, lai palīdzētu WordPress lietotājiem, bet arī, lai atvieglotu arī savu pakalpojumu sniegšanu lielākām kompānijām un mājas lapām (WordPress VIP).

Kādēļ tagad atsakot no Jetpack?

Slinkuma, “mantojuma” un vizuālās vienkāršības dēļ visus šos gadus nebija īpaša vajadzība pārslēgties un atslēgt Jetpack. Un tomēr, pēdējos gados strādājot ar dažāda lieluma klientiem un mājas lapām, Jetpack piedāvātie risinājumi bija viegli un ātri prezentējami, lai parādītu kādas iespējas ir izmantojot WordPress un kā tās paplašināt.

Laika gaitā tapa savi risinājumi un lielākā daļa dublējās ar Jetpack. Tāpat daļa klientu vēlējās kontrolēt savu saturu un nesūtīt informāciju ārpus lapas vai bija vienkāršāk izveidot mazākus un specializētākus risinājumus. Viens no variantiem vienmēr ir bijis papildināt spraudņa funkcionalitāti, bet tas arī nozīmē atkarību no nākotnes izmaiņām spraudnī un saderības pārbaudi, katru reizi, kad spraudnim ir jauna versija. Šobrīd Jetpack ietverot 37 risinājumus, kas nozīmē arī biežu atjaunošanu … un savietojamības testēšanu. Laiks ir nauda. Un kādām ir jāmaksā par pārbaudēs izlietoto laiku, arī tad, ja tās ir automātiskas. Un ar laiku tas vairs nav lietderīgi…

Kas būs Jetpack vietā?

Ņemot vērā, ka parasti no visiem risinājumiem tika izmantoti tikai daži, piemēram, mājas lapas statistika vai izlecošās (modal) galeriju bildes, kas visbiežāk bija jau iepriekšminētā pievilcīgā un vienkāršā vizuālā risinājuma dēļ, tomēr pēdējos mēnešos un gados tas vairs nebija noteicošais.

Piemēram, Stats tiek aizstāts ar standarta Google Analytics vai Piwik (tas pats, kas darbina MediaBox.lv statistikas serveri), bet galerijām parasti bija prasības, lai atbilstu X,Y,Z vajadzībām, kuras ne vienmēr var ieviest, izmantojot spraudņa paplašināšanas iespējas (filtrus). Tāpat, ņemot vērā, ka pēdējos gados vairāk strādāju ar interneta veikaliem, ko darbina WooCommerce, ir vēl virkne statistikas, kas jāintegrē, tai skaitā, ar Facebook un citām platformām. Tāpat pēdējos mēnešos arī A|B testēšana un Multivariate testēšana ir kā pakalpojums pieejams klientiem, … kas samazina vajadzību pēc “vienkāršiem risinājumiem”, bet palielina vajadzību pēc integrējamiem risinājumiem, kuru dati tiek kontrolēti vai viegli pielāgojami un apstrādājami pēc klienta vēlmēm un biznesa vajadzībām.

lite.market

Un tā, piepalīdzot dažiem ārzemju klientiem, tapa lite.market kā vienots risinājums tirdzniecībai tiešsaistē. Ko pēc kāda laika arī piedāvāšu plašākam klientu lokam. Šobrīd testēju kādus datus klienti vēlas un kādi ir pieprasītākie risinājumi, lai tos apkopotu vienotā risinājumā, ko var vienkārši lejupielādē un lietot. Pagaidām testējam kopā ar dažiem klientiem, kurus nebaida kļūdas, ja tādas rastos (pagaidām nav :) ). Bet par Lite.Market kādā nākošā reizē.

###

Tādēļ, kā jau minēju, pamazām atteikšos no lielas daļas WordPress spraudņu un tā vietā jau tiks (un tiek) lietoti citi risinājumi, kas vairāk atbilst klientu vajadzībām un ir vieglāk pārvaldāmi. Tāpat nākotnē vairāk fokusēšos uz e-komerciju un statistiku, protams, neaizmirstot arī mājas lapu izstrādi.